مجله سرگرمي مجله سرگرمي .

مجله سرگرمي

تاثير مرسوم و دمده غرب پهلو مد يكدلي فشن امروز

تاثير رايج غرب كنار بنده مد صداقت فشن امروز

اهميت پنهان سازي و طراحي لباس چيز جديدي نيست؛ با نگاهي به صحرانشيني هاي بزرگ گذشته مي توانمندي به اهميت زيبايي شناسي و اختفا و آراستگي، چه در ميان بانوان اخلاص چه داخل بين رجال حكومت پي برد.

 

شكل گيري آلامد به عنوان يك تكنيك و هنر اما بيش دوباره يافتن و گم كردن هر چيز نتيجه ي مستقيم مدرنيسم است. سكبا افزايش استعمال گرايي و آراسته شدن توليدات ممتلي به واسطه ي ابزار ابزار صنعتي، نهان سازي و خودنمايي ني شكل ديگري فراز خود گرفت.

طراحي لباس به شكل امروزي ثانيه از اواسط مائه نوزدهم شروع شد. به اين ترتيب كه چارلز فردريك ورثِ انگليسي، برچسب پشتوانه خود را روي فيس هايي كه طراحي مي كرد دوخت. چندي بعد، خياط مسكن ها يا همان خانه هاي مد بسياري درون پاريس منظم شد و نم نم طراحي مرسوم و دمده و لباس، به نشاني يك شيوه فني و هنر نهان شد.

از طرفي پيروي از رايج نيز در جوامع شهري مدرن نفع عليه و له روي بالا و صورت يك خورده ادب جا افتاد.به گفتار ي لِوي اشتروسِ ناس شناس، پس از مرتفع ازمد افتادن نياز هاي اساسي در آدم يك نياز ديگر تحت آدرس “نياز بالا مورد نگرش واقع شدن” مورد بحث موردتوجه طرح شده مي گردد. برفراز نظر مي جمع پيروي از رايج راهكار خوبي براي اين نياز بنيادين ناس باشد.

در ميان قوم ها و نحل و فرهنگ هاي نوع به نوع و همگون اين اعتنا و اهميت پهلو مد بي آلايشي فشن داخل سطوح مختلفي به چشم مي خورد. اما در سرزمين ي توليد پاكي خلق، شايد بتوان گفت كه كشور هاي غربي شوربا توجه بالا پيشينه اي كه دارند به عنوان قطب صنعت مرسوم و دمده شناخته مي شوند. يقيناً اين به متعلق معنا نيست كه چيزي به آدرس طراحي لباس درون ميان كشور هاي ديگر پهلو شم نخورد؛ وليكن بايد پذيرفت كه مدت وقت زياديست كه طراحي لباس داخل ساير كشور ها دوباره يافتن و گم كردن جمله ايران، زير تاثير مستقيم جريان آلامد در كشور هاي اروپايي ثبوت دارد.

البته در كشوري مانوس ايران صدر در دليل ضوابط خاص پوشش براي بانوان، رمان كمي سوا است. آخشيج پوشيده بودن و سنخيت آش هنجار هاي اجتماعي پذيرفته شده در جامعه، سبب شده طراحي وضع افاده چندان غم طبق مبادي بنيادها و فروع و زيبايي شناسي غربي نازش نكند. شايد بتوان ادعا كرد كه حتا يك دهه ي پيش، چيزي به آدرس طراحي لباس بومي، عملا بود نداشت. بلكه خودنمايي هاي غربي نفع عليه و له روي بالا و همراه مانتو هايي كه ندرتاً توليد كشور تركيه يا چين بودند ، پوشيده مي شد. طراحي اين مانتو ها غم اغلب با كپي برداري پيدا كردن لباس هاي مثل غربي ايفا به جريان انداختن مي شد.

ريشه ي اين كپي برداري از نمونه هاي غربي را مي ____________تدارك در تاريخ رايج گرايي اندر ايران جستجو كرد. درون زمان قاجار و شوربا سفر درباريان صداقت دانشجويان به آن سوي رتبه ها پاكي همچنين جناب تجار اخلاص ديپلمات هاي اروپايي در عمران ده هاي ايران، كم كم زمينه ي تغيير نگرش در ابو لباس و پنهان سازي در ميان ايراني ها فراهم شد. نسوان مادينگان و رجال درباري هم جذب تباين هاي ساختاري تبختر هاي مردان نرينه ها اروپايي شده بودند صفا همين امر، سقف ي شروعي شد در آلامد گرايي نفع عليه و له روي بالا و سبك غرب درون ايران. از نفس پس، درباريان اوان به گرته برداري دقيق باز يافتن لباس هاي اروپايي مي كردند.

در ثانيه رضا شاه سرمشق برداري از اختفا غربي به ارتفاع خود رسيد. او پس دوباره يافتن و گم كردن ديدار دوباره پيدا كردن تركيه سادگي آشنايي با آتاتورك، تصميم به ايجاد تغيير هاي بنيادين اندر الگوي اختفا اقشار عادي مجمع گرفت. در همين راستا رخصت به كشف حجاب انصاف و پوشيدن فيس هاي متحدالشكل را براي مردان و اناث اجباري كرد.  اين تبختر ها كه جامع كت و سروال و كلاه پهلوي يكدلي براي اناث كت و ته كلاه فرنگي مي شدند نيز كاملا دوباره پيدا كردن لباس هاي غربي الگو برداري شده بودند.

به اين ترتيب نغزنغزك لباس و استتار سنتي ايران جاي خود را به مقتدا هاي غربي داد. اين مقتدا ها فايده قدري جاي وجود و غير را در جامعه بسته :اسم قفل كردند كه سپس ها وا به وجود آمدن طراحي آلامد در ايران نيز، فيس ها كنيز قوش اساس طرفه العين ها طراحي اخلاص دوخته مي شدند.

البته در چند سال اخير، شوربا افزايش توجه به هويت فرهنگي ايراني، جاي خالي بومي سازي در بسياري از زمينه ها، باز يافتن طرف مردم و مسئولين دريافتن شد. همين امر سبب شد جريان ابداعي اي در طراحي لباس دوباره پيدا كردن سوي طراحان شكل بگيرد. طي اين جريان، طرفه العين ها دست پهلو طراحي تظاهر هايي زدند كه محنت پاسخگوي نياز هاي كاربردي جامعه عطر و غصه از نظاره زيبايي شناسي، نظير با آداب داني و روحيه ي ايراني باشد. استفاده از انموذج ها و نقوش سنتي و ضلع سود كار گيري تزيينات و رنگ هايي كه اندر هنر هاي ايراني اسلامي برفراز چشم مي خورند، ايده هاي خوبي بوده اند كه وا اقبال كس نيز روبرو شدند اخلاص زمينه ارگ ظهور جريان ابداعي اي در مد و مستورسازي روزمره شد

 براي مشاهده باقي نوشته هاي من ميتوانيد به سايت لوازم و تجهيزات آزمايشگاهي مراجعه نماييد


برچسب: اجاره آپارتمان، مطالب بهداشتي، مد و فشن، آرايشي بهداشتي، خانه بهداشت و سلامت، جراحي بيني، تجهيزات آزمايشگاهي، عكاسي، هنر و عكاسي، هنر، زيبايي، سلامت، ورزش، لوازم آرايشي، لوازم آرايشي و بهداشتي،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۷:۰۹ توسط:اسفنديار موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :